Kulcsszó tervezés

11/01/2016

Kell-e kulcsszó keresés egyáltalán?

A SEO szakemberek gyakorlatilag mindig elvégzik a keresőoptimalizáláshoz. A célja, hogy amire gondosan fókuszálod a honlap, illetve a honlap egyes oldalainak tartalmát, az lehetőleg ne essen nagyon messze attól, amit a látogatóid beírnak a keresőbe. Ha pedig hirdetsz, márpedig hirdetésre többnyire szükség van, egyenesen nélkülözhetetlen.

A kulcsszó keresés segít abban is, hogy ne egyszerűen nagyobb forgalom, hanem minőségi forgalom érkezzen az oldaladra, vagyis olyan látogatók, akiknek valóban arra van szükségük, amit nyújtani tudsz.. Egészen máshogy keresünk, ha információra van szükségünk, és máshogy, ha például venni akarunk valamit.

Kulcsszótervező eszközök: Moz keyword explorer vs. Google keyword planner

Az AdWords-ben találod a Google kulcsszó tervezőjét. Most nem bonyolódunk bele, hogyan használd: próbálgasd és olvass utána a súgóban. Nem kell szakembernek lenned hozzá, hamar megtanulható.

A Moz explorer-rel sem bonyolult a kulcsszó keresés, bár a Moz-nak nincs ennyire jó súgója, és ami van, az is csak angolul.

Sajnos a Google kulcsszótervezője szeptember óta éppen az egyik leghasználhatóbb adatot távolította el: nincs havi keresésszám, csak átlag, az is meglehetősen tág határok között. A Moz szűkebb tartományokkal dolgozik, ettől az eredmény, úgy tűnik, pontosabb, nem is beszélve a sokkal barátságosabb felületről.

Míg azonban a Google tervező ingyenes, addig a Moz csak napi két keresést enged ingyen, ennél több havidíjas, vagyis csak folyamatos kampányokhoz való.

Érdemes átnézni az alábbi ckket, ez friss összehasonlítás, főleg a táblázatot. A Moz-on jelent meg, de objektívnek tűnik. Moz Keyword Explorer vs. Google Keyword Planner

Zircon - This is a contributing Drupal Theme
Design by WeebPal.