Mi az a duplikált tartalom, vagy másolt tartalom?

10/13/2016

 

Tapasztalat, hogy azok az oldalak, amelyek tartalma a weben több példányban megtalálható - duplikált tartalom, duplicate content, másolt tartalom - nem szerepelnek túl jól a kereséseknél. Vannak azonban olyan tapasztalatok is, hogy a duplikált jelleg nem számít, és az oldal ennek ellenére jól szerepel. Automatikus büntetés nincs, erősítette meg többször is a Google, de egyértelmű, hogy csak azok az oldalak maradhatnak jó pozícióban, ahol a duplikált tartalom közlésének nyomós oka van.

Duplikált tartalom, más néven duplicate content, másolt tartalom

Minden olyan tartalom, amely nem csak egy példányban szerepel a weben, vagyis teljesen azonos vagy szinte azonos formában több különböző oldalon megtalálható. Nem kell azonnal plágiumra gondolni: a hivatalos termékismertetők, vagy például a receptek is létezhetnek több példányban, több oldalon.

A Google gyakran hátrébb sorolja azokat a weboldalakat, ahol más oldalakkal megegyező tartalmat talál, de ez nem feltétlenül büntetés, hanem sokkal inkább annak köszönhető, hogy a Google jutalmazza az eredeti tartalmakat.

Egyértelmű, hogy az oldal hátrébb kerül, ha a Google ezeket találja:

  1. panelszövegek, vagyis azok a bekezdések/szakaszok, amelyek változtatás nélkül újra meg újra visszatérnek az egyes oldalakon, és arányuk a teljes tartalomhoz képest viszonylag magas
  2. kis változtatással új írásként/tartalomként publikált korábbi tartalmak
  3. egy az egyben, vagy minimális módosítással más forrásból átvett tartalmak

Mit mond a másolt tartalmakról hivatalosan a Google?

Andrey Lipattsew (Search Quality Senior Strategist, Google) 2016. júniusában beszélt arról egy Google Q&A eseményen, hogy nincs automatikus büntetés, vagyis a Google nem sorol hátrébb egy oldalt csak azért, mert duplikált tartalmat talál rajta.

John Mueller (Senior Webmaster Trends Analyst, Google) ugyanezen az eseményen megerősítette, amit már a tavalyi hangout-ján is mondott a duplikált tartalmakró.

Akkor a többi között arról volt szó, hogy a Google különböző szempontok szerint válogat azok közül az oldalak közül, amelyeken másolt tartalmat talál.

  • Az első, hogy megpróbálják azonosítani a felhasználói szándékot, vagyis hogy mit keres valójában.
  • Figyelik, hogy milyen jellegű tartalomról van szó, mert például egy hivatalos termékismertető egész más elbírálás alá esik, mint egy önálló cikk.
  • Megpróbálják megállapítani azt is, hogy melyik oldal volt az eredeti forrás. Ez részben az elérhető publikálási időpont szerint történik, részben figyelnek arra is, hogy melyik oldalra hivatkoznak a többiek a legtöbbször.

Ezeknek, és több más tényezőnek a függvényében dől el, hogy az oldal hátrébb vagy előrébb kerül-e az eredmény oldalon (SERP).

John Mueller tavalyi hangout-ja:

Zircon - This is a contributing Drupal Theme
Design by WeebPal.