Büntetni fogja a Google a zavaró reklámokat a mobil kereséseknél

08/24/2016

 

2017. január 1-től, ha a valódi tartalmat zavaró ablakok, például nagyméretű bannerek takarják el, az oldal lejjebb kerül az eredményoldalon a mobil kereséseknél, írja a Google Webmasters Central blog, és erősítette meg Gary Illyes a Twitteren.

Az alábbi kép három példa zavaró ablakokra, a lényeg, hogy a felhasználó arra van kényszerítve, hogy valami mást - leggyakrabban hírdetést - nézzen meg, mielőtt elérné azt a tartalmat, amiért az oldalra érkezett.

Mobil keresés, zavaró ablakok

Nem számít zavaró ablaknak a login, vagyis a bejelentkezésre felszólító felugró ablak, a sütik elfogadására felkérő ablak, vagy az a hírdetés, amely "ésszerű" mértékben foglalja a helyet, és könnyen eltüntethető.

A Google arra is felhívja a figyelmet, hogy a zavaró ablakok jelenléte csak egy tényező lesz a rangsorolásban, vagyis az oldal ettől még kerülhet jó pozícióba, ha a tartalma vélhetően az, amit a felhasználó tudni szeretett volna.

Zircon - This is a contributing Drupal Theme
Design by WeebPal.